- Chcemy, by odbiorcy naszego przekazu nauczyli się dokonywać właściwych wyborów - tłumaczą organizatorzy akcji - Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej oraz Agencja Reklamowa Business Consulting Sp. z o.o. - Zachęcamy również do trzeźwego myślenia i współodpowiedzialności osoby, których przyjaciel, znajomy, członek rodziny zasiada za kierownicą będąc pod wpływem alkoholu.
Trzeźwość to program edukacyjny, którego celem jest promowanie zdrowego i trzeźwego stylu życia. Wyróżnia go pozytywny wydźwięk przekazywanych komunikatów, odwoływanie się do pozytywnych cech człowieka i akcentowanie zasady, że trzeźwość to sprawa naturalna, powszechna i modna.
Największą wartością kampanii realizowanych w ramach programu „Trzeźwość" jest towarzyszący im odzew społeczny, spontaniczne zaangażowanie ludzi z różnych środowisk i grup społecznych, którzy z własnej inicjatywy propagują hasła kampanii wśród rodziny, przyjaciół i znajomych.
- Kampania żyje własnym życiem. Nie jest tylko gwiazdką, która pojawia się i znika. Zatacza coraz szersze kręgi. Zgłaszają się do nas Urzędy Miast z całej Polski, właściciele pubów i restauracji, funcluby samochodowe... Wszyscy chcą przyłączyć się, pomóc - mówi ks. Piotr Brząkalik. - Trzeźwość obecna była w telewizji, radiu, internecie, prasie, telewizji aptecznej, pubach, na stacjach benzynowych, billboardach, kioskach, tramwajach, autobusach i przystankach. Ważne, żeby była obecna również w życiu każdego z nas.
W ramach prowadzonej kampanii w grudniu ubiegłego roku powstał kolejny spot, tym razem pod hasłem: „Trzeźwość bez granic” . Zostanie on wykorzystany także podczas planowanej międzynarodowej odsłonie kampanii, w państwach Unii Europejskiej. Celem organizatorów jest zbudowanie międzynarodowej wspólnoty ludzi, których łączy wola trzeźwego i odpowiedzialnego kierowania pojazdami.
O szczegółach kampanii można przeczytać na stronie www.trzezwosc.pl. Tam też można znaleźć wszystkie filmy promujące ideę "Trzeźwości".
Najnowszy spot można obejrzeć także na serwisie YouTube oraz pobrać poniżej.